lördag 2 november 2013

Inlägg nr 100

Det här är det hundrade inlägg jag skriver på bloggen, och om en månad firar Saras pedagogiska omsorg ett år. Tiden har gått fort och vi har hunnit med att göra massa olika aktiviteter. Jag har en hel del aktiviteter som jag inte har lagt upp än, en massa roliga saker som är på gång och en massa inplanerade aktiviteter längre fram i kalendern. Vad sägs om att få träffa trollet Maja? Vi håller redan på att bygga hennes hus ute i skogen. Eller alla roliga bokstäver som vi ska undersöka genom olika aktiviteter?

För mig är det bästa med det här jobbet i alla fall att få följa med barnen när de växter och utvecklas, det sker i rasande fart som alltid. Här om dagen fick jag vara med när en treåring "läste" en bok för en ettåring. Det är så givande att se dem ta hand om varandra.

Tanken med bloggen var från början att visa upp min verksamhet så att fler familjer skulle hitta hit, men den har nu även blivit en del av verksamhetens dokumentation och även ett bra sätt för mig att dela med mig av mina aktiviteter, som förhoppningsvis kan inspirera andra.

Ha det fint!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar