måndag 3 mars 2014

Lera med fler sinnen, syn-känsel-lukt!

Vi leker med lera lite då och då. Den här gången gjorde jag en lite speciell lera, en med doft och så fick barnen leka med den när den var ljummen. Barnen fick använda fler sinnen än med vanlig lera,
känsel- syn- lukt!


När jag blandade leran följde jag ett recept på nätet på play-dough lera och tillsatte Kool-Aid-pulver i vattnet. (Kool-Aid är ett dryckespulver från USA som kan liknas med juice/saft, man tillsätter vatten och socker och det blir en dryck, fast jag ifrågasätter om det verkligen är så bra att dricka, för mig passar det bättre till saker som det här). Vi fick en lera som luktade underbart jordgubb och en som luktade apelsin. Tyvärr blev leran med apelsindoft för kletig att leka med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar