söndag 12 maj 2013

Rabatter och två Ö

Oj, tiden går fort. Jag har inte hunnit uppdatera bloggen på två veckor ;)

Vi har fortsatt med bokstave K lite till. Vi har läst böcker och vi har grillat korv. Båda mycket uppskattade.

Vi har haft så soligt och fint väder i veckan och det inspirerade att göra fint ute i trädgården. Vi grävde i rabatterna och hittade massa intressanta saker. Daggmaskar såklart, men även flera olika små och stora larver. Tyvärr visste jag inte vad det var för några sorts larver men det gav tillfälle att fantisera ihop vad det kunde vara istället. Det blev en hel del plantering också, smultron och vårlökar av olika slag (vi grävde upp och flyttade på det vi hade).


Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag tycker att barn kan så mycket. Här om dagen kom ett barn och sa "Titta, två Ö" och mycket riktigt visade barnet mig två stycken ö. Jag hade ingen aning om att barnet kunde den bokstaven. Tänk vad mycket barn kan som de aldrig berättar för oss.

Ha det fint!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar